Nemovitostní fond Trigea rozšířil portfolio o dva retail parky v Olomouci a Ostravě

Český nemovitostní fond Trigea koupil dva nákupní parky na Moravě – Retail Park Haná
v Olomouci a obchodní centrum Retail Park Ostrava. Své dosavadní portfolio tří
nemovitostí tak Trigea rozšířila o další dva maloobchodní projekty.

Trigea, český nemovitostní fond založený v roce 2019, je v současnosti nejrychleji rostoucím českým fondem. Patří do finanční skupiny Partners, jejíž součástí je společnost Partners Financial Services – největší finančněporadenská firma na českém trhu.

Fond se zaměřuje na nákup prvotřídních komerčních nemovitostí ve špičkových lokalitách, především na kancelářské a maloobchodní projekty v Praze i mimo ni. Jeho portfolio zatím tvořily pražské kancelářské budovy Louvre a Explora Business Centre a Obchodní centrum Plzeň.

„Naší strategií je budovat diverzifikované portfolio kvalitních nemovitostí, které investorům zajistí nadstandardně atraktivní výnos. I letos chceme dodat našim investorům výnos okolo 6 %. Nová akvizice v podobě dvou velice úspěšných retail parků je k tomu dalším vhodným krokem,“ komentuje novinky Tomáš Trčka, generální ředitel nemovitostního fondu Trigea. Nová akvizice v podobě dvou velice úspěšných retail parků bude pro fond velkým přínosem.

Retail obecně, a zvláště pak nákupní parky, jsou pro investory aktuálně atraktivní volbou, o kterou je mezi nimi velký zájem. Potvrzují to údaje realitně poradenské společnosti Cushman & Wakefield, jež fond Trigea při transakci zastupovala. Podle jejich údajů se v letošním prvním pololetí v Česku uskutečnilo 11 transakcí maloobchodních projektů, z nichž velkou část tvořily právě prodeje retail parků.

„Maloobchodní trh přežil omezení spojená s Covidem v dobrém stavu, retail parky jsou na tom přitom o něco lépe než obchodní centra, protože jejich nájemci byli vzhledem ke svému zaměření převážně na nezbytné zboží uzavřeni kratší dobu. K jejich hlavním výhodám patří nízké provozní náklady, jednodušší provoz a správa, specifická skupina stabilních nájemců, dobré lokality a selektivní možnost vnímat projekt na pomezí mezi retailem a logistikou,“ říká Michal Soták, partner a vedoucí investičního týmu v České republice ve společnosti Cushman & Wakefield.

Zpět na přehled

Nahoru